Brev:
Sidste forsøg på at lære at bruge sutteflaske
16. maj 2017
Alder:
7 mdr.
Sidste forsøg på at lære at bruge sutteflaske
Hej Helen,
Vores dejlige datter vil hverken bruge sut eller sutteflaske. Man lærer at trøste og putte uden som tiden går, så det er egentligt fint. Men om 2 måneder er jeg nød til at starte arbejde igen og det indebærer at jeg også er væk om aftenen og natten - der hvor det er umuligt at undvære amning.
Vi vil gerne gøre et sidste forsøg på at lære hende at bruge sutteflaske i håbet om at far kan overtage putning og "nattevagten" en gang imellem. Det gør vi ved at tilbyde hende sutteflaske med vand i mange gange om dagen. Hun kan tage et par sug af den, men foretrækker at lege med tutten eller bide i den. Vi har endda prøvet med en str 4, for at hun ikke skal arbejde så hårdt for det. Vi prøver pt med en tudekop som har en suttefunktion vi vil sætte på når hun har lært at bruge tudekoppen.
Spørgsmålet er gør vi det rigtigt? Kan vi prøve med feks æblejuice for at gøre det mere interessant? Har du andre forslag? Kan vi helt undvære amning og sutteflaske til den tid (i så fald skal vi måske fokusere på noget andet end sutteflasken?)? Hun vil være knap 9.5 måned når jeg starter igen.
Det går nogenlunde med at spise rigtig mad. Hun vil gerne have det, men foretrækker stadig bryst, og jeg tror endnu ikke de portioner hun spiser udgør et fuldt måltid. Hun får tre måltider om dagen, som jeg nu har besluttet et optrappe til fire. Ellers ammer jeg ad hoc i løbet af dagen. Om natten ammer jeg omkring midnat, klokken 03-04 stykker og igen mellem 06 og 07 (hun sover fra ca 20:30 til 08:30 hver nat).
Vi glæder os til dit input og på forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mette